Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
W Samodzielnym Gminnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej skargi, uwagi i wnioski rozpatruje Kierownik. Skargi, uwagi i wnioski przyjmowane są przez Kierownika w każdą środę od godziny 13.00 do 14.00 osobiście.
Skargi, uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.
O tym czy pismo jest skargą, uwagą czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie forma złożenia.
Skargi, uwagi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostają bez rozpatrzenia.
Jeżeli z treści skargi, uwagi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się Wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, uwagi lub wniosku bez rozpatrzenia.
W przypadku gdy skarga, uwaga lub wniosek w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek, a skarżący ponowił skargę, uwagę lub wniosek bez wskazania nowych okoliczności pracownik odpowiedzialny za ich rozpatrzenie może w odpowiedzi podtrzymać swoje poprzednie stanowisko. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu za pomocą listu poleconego
- Przedmiotem skargi jest w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwą komórkę lub pracownika, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw.
- Przedmiotem wniosku są w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- 2
W Samodzielnym Gminnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej do rozpatrywania skarg, uwag i wniosków uprawnionymi osobami są:
- Kierownik
- 3
- Skargi, uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.
- W przypadku zgłoszenia skargi, uwagi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie obowiązany jest sporządzić protokół, który podpisują wnoszący oraz przyjmujący zgłoszenie.
- Przyjmujący skargę, uwagę lub wniosek potwierdza ich złożenie na każdorazowe żądanie wnoszącego.
- O tym czy pismo jest skargą, uwagą czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie forma złożenia.
- Skargi, uwagi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostają bez rozpatrzenia.
- 4
- Skargi, uwagi i wnioski przyjmowane są przez:
- Kierownika w każdą środę od godziny 13.00 do 14.00
- 5
- Skargi, uwagi i wnioski rejestrowane są w Rejestrze Skarg, Uwag i Wniosków przez pracownika administracji w SGZOZ w Stryszowie.
- Rejestr zawiera:
- liczbę porządkową,
- datę wpływu skargi lub uwagi lub wniosku,
- imię, nazwisko oraz adres wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek,
- przedmiot skargi, uwagi lub wniosku,
- dekretację – komu zlecono załatwienie skargi, uwagi lub wniosku,
- informację – czy skarga, uwaga lub wniosek jest zasadny,
- datę odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek,
- informację czy podjęto działania korygujące ( jeżeli tak – numer lub opis działania)
- Jeżeli z treści skargi, uwagi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, uwagi lub wniosku bez rozpatrzenia.
- Skargę, uwagę lub wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty wpływu.
- Jeżeli rozpatrzenie skargi, uwagi lub wniosku wymaga zbadania i wyjaśnienia sprawy, osoba rozpatrująca je zbiera niezbędny materiał, pozyskuje informacje i wyjaśnienia od innych pracowników w celu rzetelnego i właściwego ustosunkowania się do rozpatrywanej sprawy.
- Jeżeli niemożliwe jest rozpatrzenie skargi, uwagi lub wniosku w terminie określonym w punkcie 4, pracownik rozpatrujący sprawę zawiadamia w tym terminie wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek o czynnościach podjętych w celu ich rozpatrzenia oraz o przewidywanym terminie załatwienia sprawy. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu listem poleconym.
- Pracownik administracji SGZOZ w Stryszowie niezwłocznie po zakończeniu sprawy zawiadamia wnoszącego o sposobie jej załatwienia. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu listem poleconym.
- W przypadku gdy skarga, uwaga lub wniosek w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek, a skarżący ponowił skargę, uwagę lub wniosek bez wskazania nowych okoliczności pracownik odpowiedzialny za ich rozpatrzenie może w odpowiedzi podtrzymać swoje poprzednie stanowisko. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu za pomocą listu poleconego
- 6
Kierownik dokonuje okresowej nie rzadziej niż raz na pół roku oceny przyjmowania oraz załatwiania skarg, uwag i wniosków przez uprawnione osoby.
- 7
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Zasadami stosuje się odpowiednio przepisy Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.