Skip to main content

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

W Samodzielnym Gminnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej skargi, uwagi i wnioski rozpatruje Kierownik. Skargi, uwagi i wnioski przyjmowane są przez Kierownika  w każdą środę od godziny 13.00 do 14.00 osobiście.

Skargi, uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.

O tym czy pismo jest skargą, uwagą czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie forma złożenia.

Skargi, uwagi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostają bez rozpatrzenia.

Jeżeli z treści skargi, uwagi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się Wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, uwagi lub wniosku bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy skarga, uwaga lub wniosek w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek, a skarżący ponowił skargę, uwagę lub wniosek bez wskazania nowych okoliczności pracownik odpowiedzialny za ich rozpatrzenie może w odpowiedzi podtrzymać swoje poprzednie stanowisko. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu za pomocą listu poleconego

  1. Przedmiotem skargi jest w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwą komórkę lub pracownika, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw.
  2. Przedmiotem wniosku są w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  • 2

W Samodzielnym Gminnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej do rozpatrywania skarg, uwag i wniosków uprawnionymi osobami są:

  1. Kierownik
  • 3
  1. Skargi, uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej oraz ustnie do protokołu.
  2. W przypadku zgłoszenia skargi, uwagi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie obowiązany jest sporządzić protokół, który podpisują wnoszący oraz przyjmujący zgłoszenie.
  3. Przyjmujący skargę, uwagę lub wniosek potwierdza ich złożenie na każdorazowe żądanie wnoszącego.
  4. O tym czy pismo jest skargą, uwagą czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie forma złożenia.
  5. Skargi, uwagi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostają bez rozpatrzenia.
  • 4
  1. Skargi, uwagi i wnioski przyjmowane są przez:
    • Kierownika w każdą środę od godziny 13.00 do 14.00
  • 5
  1. Skargi, uwagi i wnioski rejestrowane są w Rejestrze Skarg, Uwag i Wniosków przez pracownika administracji w SGZOZ w Stryszowie.
  2. Rejestr zawiera:
    • liczbę porządkową,
    • datę wpływu skargi lub uwagi lub wniosku,
    • imię, nazwisko oraz adres wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek,
    • przedmiot skargi, uwagi lub wniosku,
    • dekretację – komu zlecono załatwienie skargi, uwagi lub wniosku,
    • informację – czy skarga, uwaga lub wniosek jest zasadny,
    • datę odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek,
    • informację czy podjęto działania korygujące ( jeżeli tak – numer lub opis działania)
  3. Jeżeli z treści skargi, uwagi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, uwagi lub wniosku bez rozpatrzenia.
  4. Skargę, uwagę lub wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty wpływu.
  5. Jeżeli rozpatrzenie skargi, uwagi lub wniosku wymaga zbadania i wyjaśnienia sprawy, osoba rozpatrująca je zbiera niezbędny materiał, pozyskuje informacje i wyjaśnienia od innych pracowników w celu rzetelnego i właściwego ustosunkowania się do rozpatrywanej sprawy.
  6. Jeżeli niemożliwe jest rozpatrzenie skargi, uwagi lub wniosku w terminie określonym w punkcie 4, pracownik rozpatrujący sprawę zawiadamia w tym terminie wnoszącego skargę, uwagę lub wniosek o czynnościach podjętych w celu ich rozpatrzenia oraz o przewidywanym terminie załatwienia sprawy. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu listem poleconym.
  7. Pracownik administracji SGZOZ w Stryszowie niezwłocznie po zakończeniu sprawy zawiadamia wnoszącego o sposobie jej załatwienia. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu listem poleconym.
  8. W przypadku gdy skarga, uwaga lub wniosek w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, uwagę lub wniosek, a skarżący ponowił skargę, uwagę lub wniosek bez wskazania nowych okoliczności pracownik odpowiedzialny za ich rozpatrzenie może w odpowiedzi podtrzymać swoje poprzednie stanowisko. Zawiadomienie doręcza się wnioskującemu za pomocą listu poleconego
  • 6

Kierownik dokonuje okresowej nie rzadziej niż raz na pół roku oceny przyjmowania oraz załatwiania skarg, uwag i wniosków przez  uprawnione osoby.

  • 7

W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Zasadami stosuje się odpowiednio przepisy Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.